מהו פרקט תלת שכבתי?

הפרקט התלת שכבתי הינו הפופולארי ביותר מבין סוגי הפרקטים הטבעיים. פרקט זה מורכב, כמשתמע משמו, משלוש שכבות:

  1. שכבת בסיס העשויה מעץ אורן או מעץ צפצפה, שתפקידה להוות בסיס איתן לפרקט.
  2. שכבת ביניים העשויה אף היא מעץ אורן או מעץ הוואיה, שתפקידה לשמור על איזון בין השכבות ולמנוע דפורמציה.
  3. שכבה עליונה, הנקראת גם שכבת מדרך, בעובי של 3.2 מ"מ עד 5 מ"מ, המלוטשת עד שלוש פעמים ומוגנת ע"י חמש שכבות של לכה או שמן. שכבה זו יכולה להיות עשויה מאיזה עץ תשבחרו, כאשר אנו מעמידים לבחירתכם עשרות סוגי עצים, מהקלאסיים ביותר ועד לאקזוטיים ממש.

שלוש השכבות מונחות זו על גבי זו בצורת שתי וערב, באופן שנועד למנוע את התפשטות העץ, כפי שתוכלו לראות בתמונה:

למי מתאים פרקט תלת שכבתי?

כאמור, הפרקט התלת שכבתי הוא הפופולארי מבין הפרקטים הטבעיים, בקרב לקוחות פרטיים ומסחריים כאחד. מדובר בפרקט איכותי בעל מראה אלגנטי ונעים, ומתאים לכל מי שמעוניין בעיצוב קלאסי, שישתלב בחדר בהרמוניה. החדר יכול להיות כל חדר, בין אם זה סלון, חדר שינה, בקתת צימר או ספא. כל סוג של שכבת מדרך מביא איתו עולם אחר של תחושות – פרקט בגוון קוניאק מעץ אלון צרפתי, למשל, משדר יוקרה, בשעה שפרקט מרבאו בגימור לכה מביא איתו מקוריות ועניין. אפשרויות המשחק בין סוגי העץ המרכיבים את הפרקט הן רבות ומגוונות.

רוחב הפרקט התלת שכבתי הינו בין 15 ס"מ ל- 24 ס"מ ואפילו יותר, כאשר הרוחב הפופולארי ביותר הוא 19 ס"מ.

אורך הפרקט התלת שכבתי נע בין 1.70 מטר ל- 2.20 מטר ובמקרים יוצאי דופן, אפילו יותר.

סוגי גימורים:

  1. גמר לכה – אוטם את הפרקט ומגינה עליו מפני לכלוך
  2. גמר לכה מוברש – אוטם את הפרקט, אך משאיר מגע טבעי
  3. שמן – מגן על הפרקט ושומר על המראה הטבעי שלו
  4. ואקס – מעניק מראה מבריק, הדורש תחזוקה מתאימה

למצוא את ה"קליק" – איזה סגנון פרקט תלת שכבתי מתאים לכם?

יש לפעמים תחושות חמקמקות, שקשה להסביר במילים ולבחור עבורן את הניסוח במדויק. לפעמים, מציאת המילים המדויקות אפילו פוגמת בחוויה ועדיף להותיר אותה כך, כפי שהיא, בלתי ניתנת להסבר. אחת מהתחושות הללו היא מה שאנו נוהגים לכנות בשם "קליק". חיבור, כימיה, איך שתבחרו לקרוא לזה – אותה תחושה שקשה להסביר למה היא נוצרת דווקא בינינו לבין אדם אחר, אבל היא פשוט שם.

ה"קליק" שלנו, בפרקט השרון, הוא לא רק עם האנשים בחיינו, אלא גם עם עולם העיצוב. ומה שהתחיל בקליק אחד, הפך לאהבה גדולה, שעם כל יום באולם התצוגה או בשטח אצל הלקוח, היא רק הולכת ומתעצמת.

ב- 15 שנות ניסיוננו בתחום של פרקטים ועיצוב, התמזל מזלנו להיות עדים מאות פעמים לאותו רגע בו נוצר הקליק בין הלקוח – לפרקט. זה הניצוץ הזה בעיניים, כשזוג צעיר מביט בפרקט ומדמיין את בית החלומות שלו נבנה לנגד עיניו, כשילד בוחר בין מספר דגמים שהוריו מצאו מתאימים וכבר חושב איך ישחק על הפרקט הזה במכוניות וברכבות, או כשמורה צעירה למחול מגשימה חלום ופותחת סטודיו ריקוד משלה ופוגשת את הפרקט שעליו תלמד עשרות ילדות בחצאיות ורודות ונעלי בלט.

הפרקט התלת שכבתי מגיע במבחר רחב של דגמים וגוונים, ובכך מאפשר לכל לקוח למצוא את זה שאליו הוא מתחבר וממש יכול לדמיין אותו בבית, בדירה או בעסק שלו. אך לפעמים, המבחר הגדול הוא בדיוק מה שמבלבל ומקשה על הבחירה. על כן, ריכזנו עבורכם מספר טיפים לבחירת הפרקט שמתאים לכם בדיוק.

נסו להגיע לאולם התצוגה עם ראש פתוח – אם תגיעו כאשר אתם בטוחים מהו הדגם שמוצא חן בעיניכם, אתם עלולים לפספס עשרות דגמים יפהפיים אחרים שאולי יקסמו לכם יותר – וחבל. קחו את הזמן, הסתובבו והציצו בדגמים השונים ותנו לדגם הנכון לתפוס לכם את העין.

בחנו את הדגמים השונים לאור ייעודו של הפרקט – פרקט שיתאים לדירת מגורים משפחתית וחמימה לאו דווקא ייראה נכון בספא, ופרקט שייראה נפלא בקליניקה לא בהכרח ייראה כך בבית פרטי. שם המשחק הוא התאמה, ולכן חשוב לזכור שעל הפרקט להתאים לחדר שבו הוא יונח.

דמיינו את החדר כולו – חשבו על הפרקט כעל לוח קנבס, כאשר היצירה היא החדר המעוצב בשלמותו. קחו לכם דף ועפרון ושבו לתכנן את מראה החדר. ברגע שמתיישבים לתכנן לפרטי פרטים, עולות לדיון שאלות חשובות, שבעקבותיהן מתבצעות החלטות שיסייעו לכם לבחור – איזו אווירה תרצו שתהיה בחדר – שלווה ורגועה, או תוססת ומלאת חיים? איזו צבעוניות – צבע אחד בולט ותת-גוונים שלו, או שילוב של כמה צבעים? באיזה סגנון יהיה הריהוט? ועוד שאלות רבות. כאשר תתקבל תמונה שלמה יותר ל החדר שאתם מתכננים, יהיה לכם קל יותר לדעת איזה פרקט יכול להיות האחד.

שאלו את עצמכם – מי עוד צריך לאהוב את הפרקט שתבחרו? במידה והפרקט מיועד לבית או דירה, אתם היחידים, או כמעט היחידים, שהפרקט צריך להיות לטעמם. אך אם אתם מחפשים פרקט עבור עסק, כמו חנות, סלון יופי או מסעדה, עליכם לחשוב גם האם אתם קולעים לטעמו של קהל היעד שלכם. אמנם, אתם הראשונים שצריכים להתחבר לפרקט ולאהוב אותו, אך עליכם לחשוב גם על עשרות, מאות או אלפי האנשים שייכנסו לעסק שלכם ועל הרושם שהם יקבלו.

    צרו איתנו קשר