תשכחו מכל מה שידעתם על ריצוף פרקט. חברת Unilin הבלגית מביאה לארץ את סדרת Quick Step העמידה במים, וזה אומר שגם אתם יכולים לפרקט את הבית, בלי לחשוש.

אם אתם רגע לפני בנייה או שיפוץ מקיף של הבית, אתם בוודאי מתלבטים לגבי הריצוף. סוג הריצוף קובע במידה רבה את אופיו של הבית, וגם נקבע על ידו. הוא תופס שטח רב מהבית – אולי אפילו את השטח הגדול מכל – ולמרות שהוא כביכול נחבא אל הכלים (או מתחת לשטיח), הוא משמעותי במיוחד גם מבחינה פרקטית וגם מבחינה עיצובית.

אז למה אנחנו מפחדים מפרקט?

אנשים רבים, ובעיקר משפחות, מוותרות על האופציה של רצפת פרקט. כל כך הרבה מזהירים אותנו, כמה קשה לשמור עליה, כמה היא דורשת טיפול ואיך כל טפטוף מים מהכיור יפגע בריצוף ובמראה של הבית. גם מזג האוויר בישראל מהווה גורם מרתיע. זו כמעט משימה בלי אפשרית להימנע משמש ישירה בארצנו הקטנטונת, ומי רוצה רצפה עם כתמי דהייה, סדקים ושאר פגמים. גם הרגלי שטיפת הרצפה הישראליים לא הולמים את הפרקט כפי שאנחנו מכירים אותו. האירופאים אולי מסתפקים בסמרטוט רטוב, אבל אצלנו, בלי דלי מים ריחני זה לא נקרא ספונג'ה. כל השיקולים האלה גורמים לרבים להימנע מריצוף פרקט, ולוותר על האופי הביתי, החמימות והסטייל שהוא מביא אתו.

חמימות אלגנטית בדגם אימפרסיב אלון חול ים

חמימות אלגנטית בדגם אימפרסיב אלון חול ים

צעד מהיר לקראת הפרקט המושלם

החשש הזה והמגבלות האלה קיבלו פתרון יפהפה בדמות הפרקטים מסדרת Quick Step מבית יונילין הבלגית. חברת "פרקט בשרון" משווקת בארץ את שלושת המוצרים החדשים – Magestic, Perago  ו-Impressive. הייחודיות של הסדרה היא העמידות של המוצרים: כולם עשויים HDF  ומצופים שכבת Hydroseal לאטימה, עמידים במיוחד (ולכן יכולים לשמש גם בחללים מסחריים וציבוריים), בעלי מראה מט יפהפה והם יודעים להתמודד עם הכל. הפרקטים מגיעים בכ-30 דגמים ובגוונים, מידות ודימויי עץ שונים. הם לא רק נראים כמו עץ, הם גם מרגישים כמוהו (כמעט), כולל הטקסטורה הייחודית והמגע של הסדקים כביכול. העמידות למים, למזג האוויר ובעצם לכל מה שמשפחה אחת, כולל החתול שלה, יכולים לחולל, היא בגדר בשורה חדשה בתחום.

אפשר לחפות גם את המדרגות. הפרקט יעמוד בזה בקלות

אפשר לחפות גם את המדרגות. הפרקט יעמוד בזה בקלות

עמידות לפני הכל

הפרקטים של יונילין לא יישרטו אם תלכו עליהם בעקבים, לא יוכתמו מטיפות מים אקראיות סביב הכיור וגם לא מבקבוק מים שלם שנשפך בטעות. אפשר לרקוד עליהם, לשחק עליהם, לנקות אותם בחומרי ניקוי רגילים (למעט חומרים עם כלור). הם לא דוהים בשמש (לא בזאת שנכנסת אל הבית, בכל אופן), לכן תמיד תוכלו להזיז את הספה מקום בלי לחשוש משינויים בגוון הרצפה, וגם בלי לשים על רגלי הריהוט מגנים שונים, שהרבה פעמים מכערים את הרהיט.

פרקט פרגו באפור עדין. אפשר לארח עליו

פרקט פרגו באפור עדין. אפשר לארח עליו

אפשר להתקין תחתם חימום רצפתי, וכשהולכים עליהם הם מפיקים צליל עמוק ונעים ולא את הקליק-קלאק הצורם של ריצופים אחרים. אפשר להשתמש בהם בסלון ובמטבח, בחדר הכביסה ובעצם בכל הבית. המשמעות היא שגם אם יש לכם שלושה ילדים שובבים במיוחד, כלב, חתול וגינה מלאת בוץ בחוץ, אתם יכולים לפרקט את הבית שלכם בלי לחשוש, ועם הידיעה המשמחת שהנחתם לכמה וכמה עצים להמשיך לצמוח בשלווה.

שתפו ברשת: Facebooktwitterpinterest
צרו איתנו קשר