הטרנדים החמים בעולם העיצוב מצביעים על ניגודיות. מצד אחד ההתקדמות הטכנולוגית השפיעה גם על עולם העיצוב והביאה אלינו את הבתים החכמים והמתקדמים טכנולוגית ומצד שני, אחד הטרנדים החמים בעולם העיצוב הוא חזרה אל הטבע.

איך מכניסים את הטבע לסביבת הבית המודרני ומחברים בינו לבין מה שקורה בחוץ?

חומרים טבעיים כחומרי גמר לבית

פרקט מעץ מלא, אבן טבעית, מערכות מדפים מעץ ממוחזר ואפילו מטבח מעץ שכזה – אלו דברים שמחברים אותנו מיד לעולם הטבע ויוצרים תחושה טבעית בתוך הבית. עולם העיצוב עמוס רעיונות ואפשרויות שמשלבים חומרים טבעיים כמו עץ, אבן, במבוק, קש ועוד כחלק מהעיצוב הכללי של הבית.
לצד פרויקטים של גמר לבית כמו ריצוף פרקט או חיפוי באבן טבעית, אפשר לשלב בתוך הבית ריהוט מחומרים טבעיים כמו קש, עץ ממוחזר או עץ מלא, בדים טבעיים כמו פשתן וכותנה אורגנית וכדומה. למרות התחושה הטבעית והפשוטה מאד, אפשר לשלב את אלו גם בבית מודרני ומתוחכם.

שילוב בין הפנים לחוץ

אחת הדרכים הטובות ביותר לשלב אווירה טבעית בבית היא לחבר בין הפנים והחוץ.
חלונות גדולים, יציאה גדולה לחצר ירוקה, מרפסות ודקים יכולים להביא את החוץ פנימה ולחבר למעשה את החדרים הפנימיים לחצר, שמשמשת כיום חדר נוסף בבית. אנחנו מארחים בה, מבלים בה עם המשפחה, אוכלים בה ארוחות ונרגעים בה אחרי יום עבודה ולכן היא חייבת להיות חלק לבית.
חצר מטופחת ומסוגננת היא הנוף הכי טבעי שנשקף דרך החלונות בבית ומחבר אתכם לטבע.

שילוב של צמחיה בתוך הבית

כדאי ואפשר להכניס צמחייה גם לתוך הבית, מה שיכניס לא מעט אווירה טבעית הביתה. צמחי בית רבים מתאימים לאקלים בישראל, ביניהם עשבי תיבול, קקטוסים, סקולנטים, שרכים, דקלי נוי ועוד מגוון רחב של צמחים. אפשר להציב עציצים גדולים בסלון, להוסיף עציצים ירוקים על אדני החלונות, להציב עציצים בכניסה לבית ואפילו בחדר האמבטיה. הירוק האמיתי, זה שלא נוצר במריחה של צבע או הדפסה על בד, הוא הדרך הכי טבעית להכניס את הטבע הביתה. מומלץ להתייעץ עם המוכר במשתלה או עם גנן מקצועי בנוגע להתאמת סוגי הצמחים לתנאים הספציפיים בכל חדר בבית וכן לבקש הסבר על שגרת הטיפול בהם.

פריטי נוי טבעיים

לצד ריהוט ומוצרי גמר שונים, גם פריטי נוי כיום נוטים לכיוון הטבעי. הכניסו הביתה ארגזי עץ לאחסון, כריות תפורות מבדים טבעיים, עציצי חרס וקרמיקה מחוספסים, סלי קש גדולים ומסגרות לתמונות משאריות עץ או עץ ממוחזר. כל אלו מוסיפים לאווירה הטבעית בבית. המודעות לאורח חיים טבעי יותר מגיעה גם לעולם העיצוב ומעוררת השראה בקרב מעצבים לבית מכל התחומים שיוצרים פריטי נוי יפיפיים שמחדירים את הטבע אל תוך הבית.

פרקט בחדר גדול

שמרו על סקלת גוונים בהשראת הטבע

כל הפריטים והאביזרים הטבעיים מחייבים בחירה מדוייקת של צבעוניות בבית. צבעי אדמה חמים, גווני כחול בהשראת הים, טורקיז בהיר וצבעי שקיעה הם צבעים חמים שמובילים כיום בעולם העיצוב. הם משתלבים מצויין עם פריטים מחומרים טבעיים ונותנים להם מקום של כבוד.

בחירת תאורה חסכונית ושימוש באור טבעי

עוד דרך מצוינת להכניס את הטבע לתוך הבית היא שימוש באור טבעי ככל האפשר. אם אתם מתכננים בית חדש או שיפוץ מאסיבי בבית, מומלץ לתכנן חלונות גדולים ופתחים שיכניסו כמה שיותר אור טבעי במהלך שעות היום. אם אין לכם חלונות גדולים ואתם משתמשים בגופי תאורה, העדיפו את אלה שיוצרים אשליה של אור טבעי וחם על אורות פלורסנט חזקים.

 

שתפו ברשת: Facebooktwitterpinterest
צרו איתנו קשר