עיצוב חנויות הוא תהליך מרתק. הוא מחבר בין הרבה מאד קצוות חשובים – בין מיתוג לעיצוב, בין שיווק למכירות, בין אסתטיקה לחדשנות. ממש כמו בעולם העיצוב לבית, בכל שנה מתגלים טרנדים חדשים שאנחנו רואים אחר כך בחנויות בכל רחבי הארץ והעולם. כשמדובר במותגים וחברות גדולות, עיצוב החנות תפקידה לייצר אחידות ונראות למותג מבחירת פרקט ועד הצבעים שעל הקיר.

מהם הטרנדים שילוו את עיצוב החנויות בתקופה הקרובה ואיך בוחרים פרקט לחנות מסוימת?

חיבור בין חומרים שונים

אקלקטיות שבאה לידי ביטוי דווקא בבחירת החומרים ופחות בסטייל. אם נבחר למשל עיצוב תעשייתי, יהיה שימוש בפרקט עץ בהיר או אפור, חיפויי מתכת על התקרה או על קיר מסוים, שילוב של צינורות מתכת לתליית מוצרים ומידוף זכוכית. החיבור בין חומרים שונים יוצר עניין ותחושה של חשיבה מחוץ לקופסה.

גם בחנויות עם עיצוב וינטאג'י או בוהו-שיק אפשר למצוא חיבור בין חומרים שונים כמו טפט צבעוני על הקיר, בדים, ריהוט עץ וליקוט של פריטים מחומרים שונים.

צבעים טבעיים וניטרליים

הצבעוניות בחנויות מקבלת עידון עם סקאלת גוונים עדינה יחסית – צבעים כמו אפור, בז' ושמנת נותנים את הבסיס לשינוי קבוע של החנות לפי הטרנדים שישתנו לאורך התקופה. על הצבעים האלו אנחנו מלבישים את צבעי המיתוג, את צבעי הקולקצייה הנוכחית, צבעים עונתיים ועוד. הם באים לידי ביטוי בנקודות עיצוב שונות.

עדיף לבחור פרקט לחנות שמתבססת על תחלופה של קולקציות שהוא נייטרלי יחסית. פרקט לבן או מעץ טבעי הוא בחירה טובה במקרה זה.

שימוש בטפטים והדפסים על הקירות

אחד הטרנדים החמים בתקופה האחרונה בעיצוב חנויות הוא שימוש בטפטים, ציורי קיר והדפסים דרמטיים שמתפקדים לאורך עונה או לאורך תקופה קצרה ומתחלפים. גם במקרה הזה אנחנו רוצים לשמור על בסיס כמה שיותר נייטרלי ולכן בחירת הפרקט תהיה גם כאן פרקט עץ טבעי או פרקט לבן.

אם החנות מתאפיינת בצבעים כהים ודרמטיים כמו אדום, כחול, צהוב, ירוק כהה וכדומה, תוכלו לשמור על אותו הלוק עם פרקט שחור.

ריבוי של טקסטורות ודוגמאות

עוד טרנד במיוחד בחנויות אופנה ולייפסטייל הוא ריבוי של טקסטורות שונות ודוגמאות. אנחנו משלבים בין טפט גיאומטרי לספה פרחונית, בין מידוף נקי ולבן ובין עציצים גדולים ודרמטיים. אנחנו יוצרים נקודות עניין בכל רחבי החנות.

טרנדים לעיצוב חנויות משתנים כל הזמן לפי מה שקורה מסביב, לפי השינויים בתחום הצרכנות, לפי סוגי המוצרים ולפי טרנדים שמופיעים בעולם העיצוב באופן כללי. רצפת פרקט היא בחירה מעולה לעיצוב כל חנות, מתוך היצירה של מרחב נעים וחם, שכיף להיכנס אליו. המגוון הרב של פרקטים עם טקסטורות, גוונים ודוגמאות שונות – מאפשר לכל חנות ולכל רשת לבחור בריצוף שיתאים בדיוק למותג ולאופי שלו.

> קראו גם: איך לעצב חנות שתגרום ללקוחות להרגיש בבית

 

שתפו ברשת: Facebooktwitterpinterest
צרו איתנו קשר